Sinds het begin , hadden we altijd wel , iets aparts , buiten het normale werk om ,,,eenden inkorten , verlengen , verlagen andere motoren / versnellingsbakken of brandstoffen .soms in opdracht, maar meestal ontsproten aan de eigen fantasie, of soms uit pure noodzaak .
Hieronder een kleine samenvatting door de jaren heen .
De “limo” eend
Op een winteravond in de werkplaats ontstond plots dit idee. We zijn er de type’s niet naar om dan lang ergens over na te denken, dus oude eend naar binnen gesleept, de slijptol aangezet en hem doormidden gezaagd. Volgens mijn broer moesten we er beiden met gestrekte benen achterin kunnen zitten. Aangezien we beiden toch rond de 2 meter lang zijn even voor de maat de kantinetafel en 2 stoelen ertussen gezet. De meetband erlangs en we hadden de uiteindelijke lengte .
Na dat de auto klaar was ( veeeel werk) hebben we er nog een jaar of 3 in gereden en er meer dan 20.000 op de klok gezet
Trips naar berlijn, verdun belgie enz enz met 6 kerels, koelkast voor het bier enz ging dat uit de kunst
Meer bekijks trekken onderweg dan met deze limo kan je volgens mijn niet .
Ondanks de normale ,,eendenmotor , ( 650 kit) een gsa bak en maar liefst volbeladen 1600+ kilo,s , reed de limo altijd nog 100 km/h KRUISSNELHEID bij een verbruik van 1 op 17