Onderhoud in Bad Bentheim
Het onderhoud en de meest voorkomende reparaties zijn voor ons geen onbekende dingen. Al sinds 1994 reparen we deze Franse “Volks”-auto, en met succes.
- Door de regel is een Eend zeer betrouwbaar, mits het onderhoud goed op orde is.
Vaak zien we auto’s die zogenaamd al een onderhoudsbeurt hebben gehad, waar we de standaard fouten in tegen komen en moeten herstellen.
Enkele punten van een grote beurt houd bij ons dan ook in:
- De koppen worden op spanning gezet
- De kleppen worden gesteld
- Kontaktpuntjes vervangen en afstellen (of in zijn geheel vervangen door 123-ignition)
- Bougies worden vervangen waarbij gelet word op de electrode afstand
- Oliefilter, Olie en Luchtfilter worden vervangen
- Oliekoeler wordt gereinigd
- Bakolie wordt gecontroleerd en zonodig vervangen
- Benzineslangen worden gecontroleerd op scheurtjes
- Handrem, koppeling, remmen en achterremmen worden gecontroleerd en eventueel hersteld
- Doorsmeren Fusees, trekoog veerpot, schuifassen
- Alles nog degelijk onder motorkap nog vastzit, zoals kabels en kachelslangen
- Enzovoort
We zien nog te vaak auto’s die een onderhoudsbeurt hebben gehad waarbij alleen de bougies, olie en oliefilter zijn vervangen.
Dit uitgebreide “onderzoek” lijkt wat overdreven, maar het is een feit dat we meer dan 200 eenden in onderhoud hebben. En als het bar winterweer is, het niet of nauwelijks voorkomt dat een van onze klanten dan problemen ondervind met zijn of haar Eend. Dat zegt toch wel genoeg. Bovendien eenmaal groot en goed onderhoud gepleegd, is het de volgende jaren veel goedkoper en makkelijker de auto betrouwbaar op de weg te houden.
Omdat groot onderhoud vaak enige tijd vergt, hebben we voor onze klanten 1 of 2 leen-auto’s (gratis) ter beschikking. Ook zijn wij bedreven in snelle reparatie’s, omdat wij een eigen voorraad magazijn hebben voor de nodige onderdelen die standaard nodig zijn.
Onderdelenmagazijn in Bad Bentheim
Wij hebben diverse nieuwe veelvoorkomende onderdelen standaard in ons magazijn op voorraad liggen. Tevens hebben wij in de loop van de vele jaren, veel gebruikte onderdelen verzameld. Deze zijn in onze ruime “gebruikte onderdelen” magazijn gesorteerd op kwaliteit en type onderdeel.
Het komt zo nu en dan nog wel eens voor dat een onderdeel tijdelijk of helemaal niet meer te krijgen is, dan kunnen wij een greep doen in onze gebruikte onderdelen voorraad.
APK
Jaarlijks keuren we ca. 200 lelijke eenden, maar ook andere Citroën-achtigen (denk hierbij aan: GSA, BX, ZX, CX e.d.). Deze worden in onze werkplaats in Duitsland gekeurd en zonodig gerepareerd, waarna ze in Nederland worden afgemeld.
We keuren volgens de laatste APK-eisen, waarbij we niet onnodig gaan lassen aan bijvoorbeeld het chassis als dit niet hoeft. Daarbij zijn we wel kritisch op de eisen t.b.v. veiligheid! Dat wil zeggen. Een band met krap 1,6 mm profiel die nog net voor de APK-eis goed is, maar niet bijdraagt aan een veilige Eend, word in overleg met de klant wel vervangen.
Tevens keuren we ook andere Citroëns en eventueel ook andere merken. Maar als u een ander merk auto heeft kunt u het beste even contact met ons opnemen. Dit in verband met de afwijkende onderdelen en materialen welke hiervoor nodig zijn.
Restauratie van 2CVs in Bad Bentheim
Restauratie van 2CV’s is eigenlijk datgene waar we ooit mee zijn begonnen, en we doen dit nog steeds. Een volledige restauratie doen we eigenlijk nog alleen in opdracht van een klant, en als basis nemen we daarvoor dan meestal een verzinkte koets en zoveel mogenlijk verzinkt plaatwerk (zoals spatborden e.d.)
- Volgens onze filosofie doen we een restauratie goed volgens onze ervaring en inzicht, of we doen het niet!
Tenslotte zijn wij als werkplaats verantwoordelijk voor het eindresultaat.